9 Eylül 2014 Salı

Tırnak Boyama Sanatı

Bir zamanlar dünya kadınlarına gidip "bir gün nail art diye bir şey çıkacak, hepiniz tırnaklarınıza çiçek böcek kuş kelebek çizip çizip ışıklı görüntüler saçan aletlere nasıl göründüğünün resmini koyacaksınız, dünyanın öbür ucundaki  kadınlar görüp kıskanacak" deseler kadınlar götüyle gülerdi, herhalde.

Tamam, kabul ediyorum, haksız rekabet oldu; burada bahsi geçen kadınlar biraz fazla eski dönemden. Yine de, annemin zamanına bile gitsem böyle bir şeyi hayal eden olmamıştır, bence. Annem gerçi oje sürmeyi severmiş eskiden - çok eskiden, hemşire olmadan önce;  çünkü ameliyat hemşirelerinin oje sürmesi yasaktır - ve o çılgınlık miktarıyla kesin bunu daha önce düşünmüştür. İmkanı yok düşünmemesinin. Sırf dalgasına Süleymaniye'nin önünde mendil açıp dilenen kadından ne beklersin?

Ay pardon, onu söylemeyecektim ben; dimi?


Neyse, anneme kesinlikle uzun bir yazı ayıracağım bir ara, muhtemelen yine geçenki gibi hiçbir işim olmadığından blog yazmaya sardığım bir haftasonu; bugünkü konumuz daha moderen, daha ucubik egzantrik. Bugün tırnak boyuyoruz! Yeni takıntım. Takıntımın da nedenini şöyle anlatayım ki... 







Çok tatlı değiller mi?? Tabi bunlar normal görünenleri, yapılabilir olanları. Hani bunun gibileri yapmak için fırça oje vesaire alıp uğraşabiliyorum - ki bir gün kendi amatör denemelerimden de bir derleme yapıp buraya koyacağım, inşallah. Bir de mesela şu manyaklıklar var...



Artık bunu da diyorum ojeyle çizmemiştir, herhalde. Çizip bir şekilde tırnağa yapıştırılacak bir hale dönüştürmüştür... hani çizdiyse insanlıktan umudumu yitireceğim, çünkü. Bu kadar boş işlerle uğraşan insanlarımız varken nah gelişiriz biz!! Uzay Yolu'ymuş... 

Ama bitmedi. Dahası var.... 

Hazır olun...










Ama o ne yaaa!! Yani anlıyorum, sanat yapıyonuz da bu birazcık... yuh, yani! Hangi insan o tırnakla yaşayabilir ki, gerçekten? Çantamdan cüzdanımı benim için bir başkası çıkarmalı hani böyle tırnağım varsa. İnsan burnumu sileceğim, derken kendi gözünü oyar, lan! 

Gerçi şöyle bir yararı var; eski ninja geyşa teyzeler gibi (öldüreceği adamı yelpazeyle deşermiş ya onlar da) bir sokarsın elini, ciğerini sökersin valla. Hiçbir silaha gerek yok ekstradan. Mükemmel savunma aracı. Hani "ıssız adaya düşsem yanıma nail art setimi alırdaaaamm" diyen tikicanlara yeni soru: bunun takma bıçak tırnak falan gibi bir aparatı var mı? Varsa ben de yanıma ondan alacağım çünkü. 

Portatif pençe... lazım olur, hani aslanla kaplanla dövüşürsem... ıssız adada kaplanın ne işi varsa, artık! 

Sahi, ıssız adalarda tropikal kuş, maymun, kedigiller vesaireden başka hayvan var mı? "böceeek yılaaaaaan, kurbağaaaaaa, sıçaaaaaan hehe mal mısın" diyenlerinizi duyar gibiyim; sorduğum bu değil, kapayın çenenizi. 

O değil de...



















Usta, abartmayın yaa! Bu nedir bu? Amaç nedir yani?

Gerçi ben de, niye amacı sorguluyorsam; defilede mankenine topuğu olmayan topuklu ayakkabı, koni sütyen, kırk kat taşınmaz etek ve sağa sola savrulup podyumun etrafındaki gazetecilerin gözüne giren (açılan tazminat davalarından modacıların başı çok ağrımıştır) kanatlar giydiren zihniyet bunu da yapar, herhalde... onun bir de patates çuvalı versiyonu var ki ona çok tavım, zaten... ayağına giydirir benim üzerinde ayakta duramadığım topukluyu, üzerine patates çuvalı, saçlar sımsıkı tepeden toplu, bir yığın makyaj...

O mankenlerin öyle donuk, ifadesiz bir surat taşımasına şaşmamak gerek tabi, hal böyle olunca. Ne diyordur acaba içinden? "Hele şu defile bir bitsin gidip iki buçuk iskender yiyeceğim... Allah'ım; tasarım diye üzerime giydirdiği şeye bak; zevksiz kifayetsiz, çuval diktiğin iğneyle boğul inşallah!!" 

Olabilir mi..? 

6 yorum:

  1. bari evin kilidine uygun bir şekilde yapsaymış da şu sondan ikinci yanında anahtar taşımasına gerek kalmasaymış. bazıları gerçekten işin b*kunu çıkarmış hani tebrik ediyorum bu zihniyeti elini ağaç yapmak ilginç olabilir tabi yemek yerken iyi şanslar. hele benim gibi deli uyuyorsan her sabah kalkıp hasar tespit çalışması yapman gerekir. seninkiler düzeyli noonim seviyorum ben onları ama bunlar abartı hani. sen o kadar portre yapacaksın sonra bir yere çarpacaksın eli burnu gidecek. ben delirirdim... Adam öldürürdüm bildiğin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemeğimi yedirecek, işimi benim yerime yapacak biri olsa, benim tek işim tırnağımı boyayıp giyinip süslenip efsanevi görünmek olsa, geceleri de bebeklerin taktığı şu eldivenlerden takıp yatsam belki. zaten o surat çizilmiş tırnak bir gitse ben yas tutarım. o tırnağı komple dibinden söküp sanat eseri diye saklayası gelmez mi adamın ya? direk takma tırnağa falan mı yapmış, acaba? o kadar uzun takma tırnak varsa, tabi...

      o değil de, o sonuncuyla efsane sırt kaşınır.

      Sil
  2. Şahsen bana desen hani nail art diye bir şey olacak nasıl ışıklı cisim mi tırnak boyama mı? Derim. Dalgasına ne yapmış annen noonim hani anlamadım bir an çılgın bir kadınmış annen noonim takdir ettim. Noonim ilk fotoğraf kurdeleli olan çoooook güzel ben ama bir şey yapamam bunun gibi tırnaklarım olsa hani öyle bir yere dokunmadan kalırım. Noonim hani şu Yüzlerin olduğu resimde nedense önce o değil tırnak uzunluğu dikkatimi çekti nedense yani. Ama düşünsene exo yu suju yu çizmişsin onu silemem de ben yha. Yine bir tırnak şekli faciası benim için hani desen hoş pembe çiçekli olan ama şekil Hayır. O nasıl bir takıntıdır ya noonim bunlar ne böyle. Noonim ıssız adada kaplan var mı bilmem de benim tanıdığım Söğüt dalına yuva yapan bir tane var. Evet ya o mankenler hiç güzel değil de gazetecilere acıdım bir an hayal ettim ve acıdım noonim ama ben senin eserlerini görmek istiyorum burda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir gün anamı ünlü edeceğim burada ben. reklamın iyisi kötüsü olmaz tadında tüm kirli çamaşırları dökmeyi planlıyorum. yerse. belli mi olur, belki blogumun linkini atarım kendisine! ama yorum falan yapmaya kalkar şimdi... neyse, tekrar düşüneyim ben bunu.

      ben tırnaklarıma exo'yu çizsem (10 tırnak var gerçi hangisini dışlayacağımı bilemedim) o tırnakları söker çerçeveletir duvarıma asarım. hiç sağlıklı değil.

      Sil
    2. Sen çizsen ben sökerim o tırnakları takma tırnak diye kullanırım ya da yok ya zarar filan görür hem cidden kimi dışlayacaksın ki? Hani şu an o olmaz Hayır o hiç olmaz durumundayım bilemedim ben eğer olurda çizmek gibi bir çılgınlık yaparsan noonim allah kolaylık versin sana :)

      Sil